Anmeldelse af Suzi Quatro & The Rubettes feat. Bill Hurd
Aalborghallen 29. september 2017
Anmeldt af Eva Krog Andersen

stjernestjernestjernestjernestjerne

Suzi Quatro gav den max gas

Suzi _Q_

Jeg var den heldige person, som vandt to anmelderbilletter til Suzi Quatro. Begge dele er nyt for mig, for det er både første gang, jeg er anmelder, og første gang jeg ser en koncert med Suzi Quatro.

Jeg var meget spændt på, hvordan sådan en koncert løb af stabelen, så jeg blev virkelig overrasket, da min mand og jeg ankom til Aalborghallen, som var fyldt med spændte koncertgæster, både i forhal og foyer, samt i den store sal hvor flere forskellige bands spillede, inden Suzi gik på scenen.

I første omgang var det The Glam, som spillede for fuld hammer i en times tid. Vi var stadig ikke nået længere end til de små runde borde i foyeren, hvor vi nød vores drinks sammen med familie og venner.

The Rubettes gav den da heller ikke for lidt, og nu var vi nået ind i salen, hvor der var fyldt op med glade og stemningsfyldte koncertgæster. Vi var enige om, at det var noget svært, at høre hvad der blev sunget, fordi der var så meget drøn på forstærkeren, og vi kunne både mærke vibrationerne på vores stole og på min taske, som pludselig brummede med på rytmerne.

Først efter et par timer med The Rubettes på scenen var det tid til Suzi Quatro, og de sidste tomme stole og gulvpladser blev fyldt op, mens folk sang med og knipsede med fingrene til de kendte numre. Det var skønt at høre de gode gamle, som vi lærte at kende for over 40 år siden, hvor Suzi var min brors største idol. Suzi sang bl.a. Stumblin' In, og hun gav den også max gas, da hun pludselig smed "spaden" og gik op til trommerne, hvor hun sammen med trommeslageren spillede Can The Can. Jo jo. Suzi kan skam endnu, selv om hun efterhånden er en ældre dame på 67 år. Det var også et lidt ældre publikum, og man skulle lede meget for at finde en fan på under 40 år, men til gengæld var der fuld hus med fans på 50-60 år og opad. Dejligt at se denne aldersgruppe give den så meget gas :) Tak for en fed oplevelse med masser af rockmusik, fed stemning og masser af glade koncertgæster :) Jeg giver gerne 4 stjerner, fordi det var en god koncert, folk var glade og stemningen var god. De sidste to stjerner deler jeg kun ud når det er bedre end forventet, men det vil jeg ikke sige i dette tilfælde, hvor 4 stjerner betegner det rigtig godt :)